Aktualności

Hotele Orlik i Kościuszko w Krynicy

data dodania: 2014-03-14

W Krynicy - Zdrój zlokalizowane są dwa obiekty hotelowe, którymi zarządza Pan Arkadiusz Wrzostek. Oba skategoryzowane i oba na ulicy Kościuszko. Pierwszy to trzygwiazdkowy Pensjonat Kościuszko. Obiekt wpisany do rejestru zabytków położony jest w otoczeniu równie zabytkowych willi i pensjonatów. Budynek został odrestaurowany już jako murowany, a tylko z zewnątrz obity deskami. Zachowana została z zewnątrz zabytkowa architektura i detale. Około 2 lata temu wnętrza przeszły gruntowną modernizację, zachowując urok starego pensjonatu. Pensjonat położony jest w centrum uzdrowiska tuż nad Krynickim Deptakiem. Dodatkowym atutem jest park po drugiej stronie ulicy ciągnący się na długości kilkaset metrów. Drugi obiekt to trzygwiazdkowy Hotel Orlik. Jest to obiekt, który powstał na bazie starego bliźniaka. Położony jest na tej samej ulicy, w zacisznym miejscu, 200 m od Pensjonatu *** Kościuszko. Działalność hotelową prowadzona jest od 1990 roku.

 Projekty hoteli i ich architektura

Wykonanie projektu Hotelu Orlik zostało zlecone architektowi w Nowym Sączu. Budynek pierwotnie był drewniany. Po remoncie konstrukcja budynku i wnętrz została przystosowana do współczesnych wymogów hotelowych. Fasada budynku pozostała bez zmian. Szalówka drewniana, układ okien , balkonów, pokrycie dachowe także pozostawiono bez zmian. Architektura budynku – styl szwajcarski. Budynek Hotelu ***ORLIK powstał na bazie bliźniaka z lat 60tych. Architektura obiektu nawiązuje do lokalnych tradycji. Ciemne pokrycie dachu, kamień na podmurówce, drewno na elewacji, dach dwuspadowy z wykuszami.

Jeśli chodzi o inspiracje i wzorce architektoniczne, które przypadły właścicielowi Hoteli Orlik i Kościuszko do gustu, to wskazuje on na obiekty z dużymi przeszkleniami, elewacją z naturalnego kamienia i drewna.

 

Budowanie przewagi na rynku

Największym atutem obu obiektów jest położenie w centrum uzdrowiska, w spokojnej i cichej okolicy. Liczy się również obsługa i wysoki standard świadczonych usług, dobra kuchnia, indywidualne podejście do klienta. W pensjonacie Kościuszko właściciel z żoną jest do dyspozycji gości 24 godziny na dobę. Osobiście (ale nie zawsze) gotują, podają do stołu, rozmawiają z gośćmi. Ważny jest bezpośredni kontakt z gośćmi. W hotelu *** Orlik pracuje stała, wykwalifikowana, miła i życzliwa obsługa.

Pracownicy są zaangażowani w swoją pracę. Na nich budowany jest sukces firmy. W hotelu musi być czysto. To podstawowy warunek. Wszelkie życzenia gości obsługa stara się spełniać natychmiast. Równie ważny jest parking przy hotelu. Ładna stylizacja pokoi, dobre materiały i jakość wykończenia. Dzięki tej strategii Hotele Orlik i Kościuszko nie narzekają na spadek przyjazdu gości.

Wykorzystanie miejsc uzależnione jest ściśle od terminu i podlega dużym wahaniom. Od połowy grudnia do połowy marca obłożenie sięga 95%. Podobnie w miesiącach wakacyjnych. W pozostałych miesiącach obłożenie jest już mniejsze, średnio ok. 40%.

 

Planowane inwestycje

 Na razie w planach nie ma budowy nowego obiektu. Z uwagi na brak działek budowlanych w centrum planowany jest zakup działki z budynkiem i późniejsza modernizacja, oraz adaptacja do celów hotelowych. Ze względu na wysokie ceny działek i ich położenie na obrzeżach Krynicy, bez mediów nie wchodzi w grę inwestycja w małe, wolno stojące obiekty noclegowe typu: domki turystyczne, bungalowy czy domki letniskowe. Najbardziej opłacalna w przyszłości ma być budowa obiektów 3,4 gwiazdowych i apartamentowców bez serwisu.

Jak zmieniły się gusta klientów i polski rynek noclegowy

Na pytanie jacy klienci do nas przyjeżdżają Pan Arkadiusz odpowiada, że mili. Lat temu dwadzieścia podstawowym kryterium była łazienka w pokoju. Teraz łazienka to standard. Ludzie są bardziej wymagający. Musi być przede wszystkim czysto i schludnie, miła obsługa, parking, ładny widok z okien pokoju, balkon, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego, WIFI najlepiej bezpłatne, blisko do centrum uzdrowiska, a jednocześnie cicho i spokojnie, no i oczywiście aby pokój nie był za wysoko lub winda.

Hotele, czy pensjonaty, zwłaszcza miejscowościach turystycznych, to nie tylko miejsca do spania. Obiekty muszą posiadać dodatkowe usługi w postaci wyżywienia, SPA, sal szkoleniowo – weselnych, itp. Zarówno w Pensjonacie *** Kościuszko, jak i w Hotelu *** ORLIK organizowane są szkolenia, spotkania biznesowe, integracyjne dla niewielkich grup. Organizowane są również komunie, chrzciny, stypy, rocznice ślubu, urodziny. Raz odbyło się nawet małe wesele dla najbliższej rodziny.

W polskim rynku noclegowym wszystko zmieniło się na lepsze. Konkurencja wymogła zmiany, modernizacje obiektów starych zaniedbanych. Przybyło przede wszystkim skategoryzowanych hoteli 3,4 gwiazdkowych oraz pensjonatów.

A jakie trendy wśród hotelarzy są wartr obserwowania? Podobnie jak w supermarketach nie ma stałych cen za pokoje hotelowe. Mnóstwo promocji aby przyciągnąć gości. Pobyty będą coraz krótsze. Już teraz coraz mniej osób przyjeżdża na cały tydzień, a na 2 tygodnie to już rzadkość.

G.S

 

Grudzień 2015
data dodania: 2015-12-18

Kilka dni temu wszystkie serwisy informacyjne obiegła wiadomość, że Komisja Europejska pozwała Polskę za niewdrożenie unijnych rozwiązań dotyczących walki ze smogiem. Wnioskiem zajmie się Trybunał Sprawiedliwości. Według raportu Komisji w ostatnich pięciu latach dobowe dopuszczalne stężenie pyłu zawieszonego PM10 było stale przekraczane w większości z 46 stref pomiarowych w Polsce. Pył PM10 zawiera cząsteczki o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów,... więcej...

data dodania: 2015-12-16

Jeżeli Urząd zwleka z załatwieniem wniesionej przez nas sprawy, zgodnie z obowiązującymi od 15.08.2015r. Przepisami, możemy w tym wypadku uzyskać nawet rekompensatę finansową. Każde postępowanie administracyjne powinno się skończyć w określonym czasie. Czas ten ściśle określa rodzaj i stopień skomplikowania wniesionej sprawy. W ich większości poparty konkretnymi Kodeksami Postępowania Administracyjnego. Zgodnie z art.35 Kodeksu Postępowania Administracyjnego organy administracji... więcej...