Aktualności

Warsztat samochodowy K-60

data dodania: 2014-07-31

 

Który z nas – kierowców nie doczekał się takiego momentu, że trzeba było skorzystać z pomocy mechanika. Przeglądając projekty z naszej oferty warto zwrócić uwagę na K-60 czyli warsztat samochodowy. W oczy od razu rzuca nam się ciekawa, wysoka na ponad 7m parterowa bryła w kształcie prostopadłościanu, Wizualnie składa się z trzech części - głównej najwyższej oraz dwóch bocznych (jedna mieć większą powierzchniowo od drugiej. Architektura została zaprojektowana w uniwersalnym jak na te czasy stylu i znakomicie wpisuje się w otoczenie standardowej zabudowy jak i; ze względu na czystą stonowana formę elewacji, pomiędzy nowoczesną architekturę Dwuspadowy dach podzielony na trzy części.
Umieszczenie głównej funkcji budynku w środkowej największej bryle podkreśla jego charakter i przeznaczenie. Bramy wjazdowe do warsztatu zostały rozciągnięte na całą elewację frontowej ściany, środkowej bryły co dodatkowo podkreśla nadrzędność pomieszczenia warsztatu od innych pomieszczeń. Elewacja ogrodowa środkowej części bryły to ciąg niewielkich okien doświetlających pomieszczenie warsztatu oraz drzwi zewnętrzne do kotłowni. Aby całość budynku od tej strony nie przytłaczała ilością detali ściany dwóch mniejszych brył zostały pozbawione jakichkolwiek okien i drzwi. Za kompozycję elewacji bocznych w największym stopniu są odpowiedzialne pomieszczenia które znajdują się w tych częściach budynku.
Główna częścią układu pomieszczeń w warsztacie jest duże, wysokie na 5m pomieszczenie warsztatu w którym znajdują się trzy stanowiska naprawcze dla samochodów do 3,5tony. Jest możliwość stworzenie czwartego stanowiska . Projektant przewidział w tej kwestii znajdujące się po jednej ze skrajnych części budynku pomieszczenie magazynowe . Sali warsztatowej towarzysza pomieszczenia socjalne i dodatkowe. Boczna część budynku mieści pomieszczenia takie jak Magazyn, biuro, korytarz z pomieszczeniami WC. Sufit w tej części pomieszczeń znajduje się niżej.Pomieszczenia po przeciwnej stronie budynku to zaplecze socjalne warsztatu. W ich skład wchodzi ulokować centralnie zaplecze sanitarne, szatnia dla pracowników, wiatrołap, i zaplecze socjalne składające się z jadalni i aneksu kuchennego Do zaplecza pracowniczego można dostać się od zewnątrz, gdzie po wejściu w odpowiednie pomieszczenia prowadzi nas przestronny korytarz i bezpośrednio z warsztatu. Tutaj pracownicy dostają się bezpośrednio do jadalni z aneksem.
Budynek nie jest podpiwniczony, zaprojektowany został w technologii tradycyjnej. Ściany zewnętrzne wykonane z pustaka Suporex o grubości 24cm ocieplono czternasto centymetrową warstwą styropianu. Warstwa zewnętrzna elewacji – tynk cienkowarstwowy na siatce. Stropy w budynku drewniane. Więźba dachowa drewniana. Dach o kącie nachylenia 30st. Pokryty dachówka ceramiczną. W warsztacie przewidziano kotłownię na paliwo stałe.
Powierzchnia zabudowy całości wynosi 266,27m2. Powierzchnia użytkowa liczy 227,81m2. Aby wybudować K-60 potrzebna nam jest parcela o minimalnej szerokości 17,52m.

Zapraszamy do zapoznania się z projektem na naszej stronie internetowej, gdzie znajdziecie Państwo oprócz szczegółowego opisu, wizualizacji, propozycji wykończenia elewacji, szacunkowe koszty budowy, które są jednym z głównych wyznaczników podjęcia decyzji o zakupie. W razie dodatkowych pytań – zapraszamy do kontaktu.

http://www.kbprojekt.pl/projekt/1484/warstzat-samochodowy

Luty 2015
data dodania: 2015-02-19
Ciekawym eksperymentem można nazwać budowę jaka została ukończona w Podzamczu Chęcińskim. dr. Ludomir Duda to wybitny polski naukowiec, termodynamik, autor wielu publikacji... więcej...
data dodania: 2015-02-05
Beton nie ma w Polsce dobrej renomy, wynika to z tradycji budownictwa z wielkiej płyty, które zdominowało krajobraz polskich miast. Powoli się to jednak zmienia, głównie dzięki udanym, nowym realizacją z betonu architektonicznego.... więcej...
data dodania: 2015-02-02
Niby nic nowego, a jednak projekt domu MNISZKÓW (DM-6545) przyciąga wyjątkową prostotą, elegancją, funkcjonalnością, dwuspadowym dachem. To nowoczesna interpretacja tradycyjnej bryły z poddaszem mieszkalnym. Dom zaprojektowany na bazie prostokąta, przykryty dachem bez lukarn,  już w zamierzeniu jest prostym, nie tylko tanim w budowie i późniejszym użytkowaniu, ale i  eleganckim budynkiem w nowoczesnym wydaniu. Cechują go elewacje spokojne, ale i atrakcyjne, głównie... więcej...