Aktualności

Warsztat samochodowy K-60

data dodania: 2014-07-31

 

Który z nas – kierowców nie doczekał się takiego momentu, że trzeba było skorzystać z pomocy mechanika. Przeglądając projekty z naszej oferty warto zwrócić uwagę na K-60 czyli warsztat samochodowy. W oczy od razu rzuca nam się ciekawa, wysoka na ponad 7m parterowa bryła w kształcie prostopadłościanu, Wizualnie składa się z trzech części - głównej najwyższej oraz dwóch bocznych (jedna mieć większą powierzchniowo od drugiej. Architektura została zaprojektowana w uniwersalnym jak na te czasy stylu i znakomicie wpisuje się w otoczenie standardowej zabudowy jak i; ze względu na czystą stonowana formę elewacji, pomiędzy nowoczesną architekturę Dwuspadowy dach podzielony na trzy części.
Umieszczenie głównej funkcji budynku w środkowej największej bryle podkreśla jego charakter i przeznaczenie. Bramy wjazdowe do warsztatu zostały rozciągnięte na całą elewację frontowej ściany, środkowej bryły co dodatkowo podkreśla nadrzędność pomieszczenia warsztatu od innych pomieszczeń. Elewacja ogrodowa środkowej części bryły to ciąg niewielkich okien doświetlających pomieszczenie warsztatu oraz drzwi zewnętrzne do kotłowni. Aby całość budynku od tej strony nie przytłaczała ilością detali ściany dwóch mniejszych brył zostały pozbawione jakichkolwiek okien i drzwi. Za kompozycję elewacji bocznych w największym stopniu są odpowiedzialne pomieszczenia które znajdują się w tych częściach budynku.
Główna częścią układu pomieszczeń w warsztacie jest duże, wysokie na 5m pomieszczenie warsztatu w którym znajdują się trzy stanowiska naprawcze dla samochodów do 3,5tony. Jest możliwość stworzenie czwartego stanowiska . Projektant przewidział w tej kwestii znajdujące się po jednej ze skrajnych części budynku pomieszczenie magazynowe . Sali warsztatowej towarzysza pomieszczenia socjalne i dodatkowe. Boczna część budynku mieści pomieszczenia takie jak Magazyn, biuro, korytarz z pomieszczeniami WC. Sufit w tej części pomieszczeń znajduje się niżej.Pomieszczenia po przeciwnej stronie budynku to zaplecze socjalne warsztatu. W ich skład wchodzi ulokować centralnie zaplecze sanitarne, szatnia dla pracowników, wiatrołap, i zaplecze socjalne składające się z jadalni i aneksu kuchennego Do zaplecza pracowniczego można dostać się od zewnątrz, gdzie po wejściu w odpowiednie pomieszczenia prowadzi nas przestronny korytarz i bezpośrednio z warsztatu. Tutaj pracownicy dostają się bezpośrednio do jadalni z aneksem.
Budynek nie jest podpiwniczony, zaprojektowany został w technologii tradycyjnej. Ściany zewnętrzne wykonane z pustaka Suporex o grubości 24cm ocieplono czternasto centymetrową warstwą styropianu. Warstwa zewnętrzna elewacji – tynk cienkowarstwowy na siatce. Stropy w budynku drewniane. Więźba dachowa drewniana. Dach o kącie nachylenia 30st. Pokryty dachówka ceramiczną. W warsztacie przewidziano kotłownię na paliwo stałe.
Powierzchnia zabudowy całości wynosi 266,27m2. Powierzchnia użytkowa liczy 227,81m2. Aby wybudować K-60 potrzebna nam jest parcela o minimalnej szerokości 17,52m.

Zapraszamy do zapoznania się z projektem na naszej stronie internetowej, gdzie znajdziecie Państwo oprócz szczegółowego opisu, wizualizacji, propozycji wykończenia elewacji, szacunkowe koszty budowy, które są jednym z głównych wyznaczników podjęcia decyzji o zakupie. W razie dodatkowych pytań – zapraszamy do kontaktu.

http://www.kbprojekt.pl/projekt/1484/warstzat-samochodowy

Sierpień 2013
data dodania: 2013-08-23
Główny Urząd Nadzoru Budowlanego opublikował dane dotyczące rynku budowlanego w I połowie 2013 roku. Wciąż pogłębia się spadek ilości wydawanych pozwoleń na budowę – w I półroczu 2013 wydano ich 85 885. Liczba ta, nie napawa optymizmem ... więcej...
data dodania: 2013-08-21
Od trzydziestego sierpnia do pierwszego września w Warszawie przy ulicy Prądzyńskiego 12/14 odbywać się będzie bardzo interesująca wystawa „Zieleń to życie”. Dla wszystkich, którzy interesują się ogrodnictwem to dobre miejsce, by... więcej...
data dodania: 2013-08-14
Rząd Donalda Tuska stara się spełnić choć część z obietnic, które złożył on w swoim exposé. Jednym z nich było skrócenie i uproszczenie procesu ubiegania się o pozwolenie na budowę, które obecnie jest długie i przesadnie skomplikowane.... więcej...